dinsdag 28 januari 2014

Dolle voorpret of?

Dolle voorpret of?
'Wil ik wel gaan? Kunnen we wel gaan...tsjee man een cultureel ondernemer reist toch alleen voor zijn werk? De halve wereld ben ik al afgegaan voor de muziek en het theater. Maar nu....?'

Nu is het anders. Ik ga mee in een zeilboot vanaf Florida langs de kust van Cuba naar Quatemala....
Gaan we het halen? Ik ben toch in bezit van eigen scheepje en een ervaren zeiler. Toch heb ik gekozen voor deze tocht. Nieuw avontuur? Het zal een stukje verwerking gaan worden van een bijzonder heftig jaar.  
Een jaar waarbij 3 vrienden overleden en een liefde het opeens niet meer zag zitten. Het word een terugblik. Alles even met gepaste afstand bekijken. Lachen, gieren, brullen...maar ook mijmeren en op een rijtje zetten met een traantje wat er nou werkelijk is gebeurd. Een ode aan de 'verlorenen'. Maar ook een ode aan een dierbaar iemand die nu werkelijk nog moet knokken voor haar  leven. De boodschap is nu al dat je moet genieten met wat je nu hebt. Het bekende 'morgen kan alles anders zijn'  vliegt bij iedereen om de oren. Alleen nu dringt het werkelijk tot mij door? Ik ben bezig om het tot mij door te laten dringen...
Woehaaaa....Cuba, Belize, Florida...mmmmm ..wellicht een stukje Mexico? Wie weet....Ik heb mij bewust niet ingeleefd. Laat het allemaal komen....yesss!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten